odishantadownunder.reismee.nl

Ben verliefd op Sydney....

Als je verliefd kan worden op een stad dan ben ik dat nu geworden. Vanaf het moment dat we geland zijn op Sydney airport had ik een goed gevoel...ik voelde me welkom...bij de douane vroegen ze wat ik hier kwam doen, met een smile zei " visit your beautiful Country"...kreeg meteen een smile terug... stempel in mijn paspoort..you're welcome..that way en ze wees me naar de exit.

De bevolking van Australië bestaat voor een groot gedeelte uit mensen die vanuit Europa en Azië hier naartoe zijn geëmigreerd. De man van de shuttlebus is een Indiër _ Shanta meteen Hindie praten met hem en de man van het hotel die avond is ook een Indiër. Mensen zijn heel vriendelijk en erg behulpzaam.

In Sydney heb je ook zoals in iedere grote stad een Chinatown. Daar hebben we lekker Sushi gegeten...de Sushi trein komt voorbij..maak een keuze..smullen..later betaal je aan de kassa wat gegeten hebt. (Heb hier een foto van gemaakt, maar heb een probleem met uploaden, dus foto komt later)Ook ergens heerlijk vegetarisch gegeten en op een avond Masala bij de Indiër...

Zondag 9 oktober gewandeld naar Harbor Bridge(gigantisch) en opera House...wat een mooie locatie...veel vertier...(foto's en video komen nog) Je kunt het je moeilijk voorstellen tot dat je met je eigen ogen ziet dat er mensen boven op de brugboog lopen...Er was een dans Contest bij het opera House... verschillende groepen van de oorspronkelijke bewoners van Australië traden op( video volgt)

Maandag 9 oktober naar Blue Mountains zo genoemd vanwege de eucalyptus bomen die de omgeving blauw kleuren. Een bijzonder mooi gebied met rotsformaties zoals "the 3 Sisters" en lieflijke watervalletjes. De 3sisters is gevormd door erosie. Een eeuwenoude legende vertelt dat 3 zussen verliefd werden op 3 mannen van een andere stam.Het was echter volgens hun wetten verboden met ze te trouwen. Er ontstond een gevecht. Om de 3 zussen te beschermen veranderde een wijze ze in steen. Jammer genoeg overleed de wijze tijdens het gevecht en kon niemand ze weer terug veranderen.We stonden op een vlak stuk boven op de berg...Kings Tableland de beste plek om de wildernis van Blue Mountains te zien...daar hebben we een spectaculaire foto gemaakt.

Reacties

Reacties

Ingrid de Heer

Zo herkenbaar, ben ook nog steeds verliefd op Sydney.
En waarom gaan jullie zelf niet over de brug lopen???? heb ik zelf ooit gedaan en is echt een aanrader.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!