odishantadownunder.reismee.nl

Moeraki...Oamaru...Ashburton....Akaroa

16/12 Van Dunedin naar Moeraki gereden om de boulders te zien.....'s middags doorgereden naar Oamaru..Hier hebben we de blauwe pinguïn gezien...klein van stuk en een donkerblauwe gloed. Een nachtje geslapen in motel Avenue.

17/12 Doorgereden naar Ashburton, tussenstop.... 's avonds lekker Indiaas gegeten. Motel Bella Vista...mooi, modern ingericht...pal langs de A1...

18/12 Van Ashburton naar Akaroa...camping Top 10 Holiday park... slapen 3 nachtjes in een cabin...mooi gelegen op een heuvel, van hieruit kun je beneden de Harbor zien...

19/12 Cruise...Hector dolfijnen gezien....pinguins, zeehonden, Albatros.,..

20/12 Vandaag bezoek gebracht aan Christchurch...de stad die 5 jaar geleden werd opgeschrikt door een aardbeving....goed te merken, het centrum veel nieuwbouw en er wordt nog steeds gebouwd aan wegen en gebouwen en restauratie van oude gebouwen....Wij zijn met de Gondola naar boven gegaan, mooi uitzicht over de stad en de baai..., er zijn veel wandelpaden aangelegd boven op de berg...dus gingen we wat we in deze vakantie graag doen weer een wandeling maken van zo'n anderhalf uur...heerlijk...daarna parkeerden we de auto bij de botanic Garden, mooi rozentuin...We wilden gaan eten in het centrum, konden niet een geschikt eettentje vinden...dan maar richting Akarora gereden en onderweg lekker Fish and chips gegeten...was weer een prima dag....thuis gedoucht en lekker chillen in de Cabin...Life is good;-):-)