odishantadownunder.reismee.nl

Queenstown, Te Anau....en Milford Sound....Dunedin

Maandag 12/12 Dagje in Queenstown gebleven....het appartement is perfect...moeten wel stukje stijl om hoog..uitzicht over de stad, het meer en.....bergen

Dinsag 13/12 rijden alvast richting Te Anau....

Woensdag 14/12....Cruise bij de fjorden ....Milford Sound.. onderweg een ontmoeting met een Keiruru, een Nieuw zeelands soort valk....ging gewoon op de buitenspiegel voor Shanta zitten poseren.....prachtig, shanta was al enige tijd op zoek naar deze vogel en nu zit hij daar zomaar.....veel foto's gemaakt natuurlijk.....zo bijzonder....jammer dat het die dag regende...veel foto's gemaakt....grote, kleine, brede watervallen gezien..soms van heel hoog, soms 4 naast elkaar...ook hier zeehonden op rots gespot...leuke cruise, lekker lunch...onder

Na de Cruise zijn we van west naar oost gereden...van Milford Sound naar Dunedin.....Komen 's avonds om een uur of 7 aan. We zitten in een BenB....stijlvol Edwardiaans gebouw. De Lady die hier de boel runt is Marie Therese...een stevige vrouw met een lieve zachte uitstraling. Het huis ademt grandeur...mooie houten vloeren, brede trappen, hoog plafond...Er zijn weinig gasten in huis...wíj en nog een vrouw...'s morgens lekker ontbijten.

Donderdag 15/12....Dunedin is een studenten stad en de 2de stad in aantal inwoners na Christchurch.. Circa 1300 door de Maori gesticht. In 1848 door de Free Church of Scotland overgenomen. Mooi gelegen aan de kust...De Otago Peninsula is een prachtig mooi schiereiland waar je veel Wildlife kunt tegenkomen. Wij hebben een tour gedaan met de bus en de boot...zeehonden, babypinguïns en albatrossen gezien.