odishantadownunder.reismee.nl

Een hele dag genieten in Hyde park en botanic Garden

Dinsdag 11 oktober. Vandaag was ik vroeg op en voor het eerst weer lekker geslapen, verlost van mijn jetlag....we gaan wandelen...door Hyde park...Even bij St. Mary's Church naar binnen..kaarsjes aangestoken voor alle dierbare. Het weer was prachtig...Shanta was nog in de kerk...ik heb toen heerlijk in het gras gelegen...alleen met mijn gedachten...om me heen hoorde ik het verkeer...niet hinderlijk...mensen lopen gezellig door het park...jonge mannen en vrouwen die een lunchpauze doen.. Heerlijk om hier te zijn...

We lopen verder richting Botanic Garden..ook hier veel mensen die door het park struinen. Het park is zo groot dat je niet eens door hebt dat er zoveel mensen rondlopen. Ik heb niet eerder zoveel oude bomen gezien. Park is mooi aangelegd, mooie rozentuin, kruidentuin.

De volgende dag 12/10...Relax dagje...naar Market Hall daar wat rondgelopen..toen via China Town naar Darling Harbor om nog wat foto's te schieten....doorgelopen richting Harbor Bridge...een kijkje genomen in het museum voor contempery Art...mooie dingen gezien..'s avonds lekker pizza gegeten bij Macchiato...Terug in het hotel koffer inpakken...morgen vertrekken we richting Alice Springs, binnenlandse vlucht met Quantas van 31/2 uur.

13/10 Taxi gepakt naar vliegveld. Jozef de chauffeur komt oorspronkelijk uit Roemenië, maar woont al meer dan 30 jaar in Australië...Hij vertelt dat met de komst van de Chinezen veel is veranderd ...winkels veel en langer open...huizen zijn duur...We kwamen keurig op tijd bij de airport..ritje kost ons $35 omgerekend is dat €24 . Ons avontuur in het rode centrum gaat zo beginnen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!