odishantadownunder.reismee.nl

The Australia outback...timeless landscape ...ancient intricacies of the Indigenous Anangu culture

13/10 Vlucht naar Alice Springs verliep prima. Hotel Aurora ziet er goed uit...lekker ruim en schoon. Feest in Alice die avond... lekker buiten gegeten.

14/10 De volgende dag vroeg werden we opgepikt door Karl van de Tour organisatie. De rit van Alice naar Ayers Rock is zo'n 413 km....fantastisch, ik keek mijn ogen uit. (foto's volgen) Om 13.30 aangekomen en hier weer ingecheckt in hotel Pioniers Outback room 324.. mooie ruime kamer. Wat boodschappen gedaan.'s Avonds met de bus naar Uluru voor een mooie Sunset. Uluru is een reusachtige rotsformatie in het rode centrum. Voor de lokale Aboriginals, de Anangu is Uluru een belangrijke religieuze plek. ( foto volgt)

Zaterdag 15/10 rise up early...Vanmorgen gaan we een wandeling maken in het gebied met 36 domes. De kata Tjuta( veel hoofden) We volgen de natural creek...Je loopt daar tussen enorme rots muren..Surise onze gids vertelt de legende...rusten boven bij het meertje..je voelt de energie. 's avonds weer een mooie Sunset veel foto's gemaakt..daarna BBQ under the stars...Life is good.

Zondag 16/10 heeeeeeeeel vroeg op 4.05 met de bus naar Kings Canyons. Wekker 3.15...Kings Canyon is een kloof in het nationaal park Watarrka op 323 km ten zuidoosten van Alice Spring. De wanden van Kings Canyon zijn meer dan 300 m hoog, in de bodem stroomt de Kings creek. Een deel van de kloof is een heilige plek van de Aboriginals. Wij hebben de Kings creek Walk gedaan een wandeling van ongeveer 5 km. Het wordt afgeraden om midden op de dag te gaan wandelen vanwege de hitte. Ik heb me goed ingesmeerd met zonnebrandolie, cap op en een vliegennetje om. In mijn rugzak 2 flesjes water. 's Middags rijden we weer terug naar Alice Spring.

Maandagavond vliegen we naar Cairns aan de oostkust.....wordt vervolgd.