odishantadownunder.reismee.nl

Wildlife en National park

21/10 Als je in Australië bent wil je natuurlijk dieren in het wild zien...dus gingen we een cruise doen op de Dayntree River ...to spot some crocs....wij met fototoestel in de aanslag in de boot..daar gingen we dan... krokodillen, van die hele grote, die je met huid en haar verslinden als ze de kans krijgen....we voeren tussen mangrovebos....we hadden van de vorige groep al een beetje gehoord dat de crocs vandaag niet zo'n zin hadden om zich te laten zien...maar wie weet...wat een teleurstelling zeg...de buit was 2 baby crocs van 20 cm en eentje van ongeveer 2 meter lang die in het water lag...je zag alleen zijn ogen...toch maar foto gemaakt..

Vandaag zondag 23/10 naar Granite Gorge ten noorden van Atherton geweest.. granieten rotsformaties waar verschillende dieren leven. Wij hadden geluk op de Walibi Rock waren 5 Walibies aan het spelen en een moeder met kleintje in de buidel, so cute...

Vandaag woensdag 26/10 De camper wil niet starten...roadsite assistente ANWB van Australië moest er aan te pas komen. Uiteindelijk was er niet veel aan de hand, het systeem moest gereset worden, bandenspanning werd nagekeken, oliepeil en toen konden we weer verder, maar het heeft ons een hele ochtend gekost..jammer...magnatic iland misgelopen...gewoon voorbij gereden en voor billabong sanctury waren we veel te laat...

Maandag 24 en dinsdag 25/10 gewandeld in National park..veel mooie watervallen gezien o.a Murray Fall...onderweg gestopt bij "Hinchinbrook Island ... adembenemend mooi ....dinsdag waren we al heel vroeg 8.15 aan de wandel...De rangers waren in het park bezig...we hebben een grote lizzard gezien, gestopt en uit de auto voor een paar kaketoes in het wild ...