odishantadownunder.reismee.nl

Auckland....Whitianga...Tairua.....Tauranga....

Zondag 20/11 Het is duidelijk dat we in het land van de Maori 's zijn. Veel plaatsen en straatnamen klinken .......whangamata, whiritoa, kaimai maku, putaruru, te teko, te awamutu

Van een kiwi meneer die we eerder op een camping ontmoet hadden hoorden we dat een bepaald gebied in het noorden heel mooi was. Op de kaart gezocht welke plaatsen we aangaan, wat daar te beleven valt en de route bepaald.We gingen richting Whitianga. De route voert ons slingerend door de bergen....gestopt om de Hot water tubs te zien en er als dat kan in te liggen...jammer het hete water borrelt op bepaalde tijden omhoog...nu niet, .....op het strand Nikita uit Rotterdam ontmoet. Zij is 5 maanden onderweg....in haar eentje...gaat hierna nog naar Figi, Amerika en via IJsland weer terug naar huis.

Wij rijden door naar Tairua. 's Middags kwamen we daar aan op camping .....Op deze camping Duitse jongen van 17 gesproken....ook al alleen op stap, op de fiets,...Stoer hoor al die jonge mensen die op deze manier de wereld verkennen en levenservaring op doen.

Maandag 21/11 Ik was al vroeg op 6.00 uur...kon niet meer slapen....gedoucht, muesli ontbijt ....naar het stand gelopen....er woei een frisse wind, maar met gezicht in de zon is het heerlijk aangenaam. Shanta ligt nog lekker te slapen...Vandaag gaan we via de westkant van de Coromandel naar beneden richting Thames.. Tairua....en als tijd hebben door naar Rotorua..

We zijn blijven steken in Tairua...zitten nu op camping Fernland Spa...mooie camping in het groen.Een nachtje.....morgen door richting Rotorua