odishantadownunder.reismee.nl

Mapua......Takaka....zalm vangen

27/11 Van Picton doorgereden naar Mapua. Weer een mooie rit door de bergen. HIer worden veel bomen omgekapt voor houtindustrie. We zitten nu op de camping in Mapua, achtertuin is een inham van de zee, prachtig weer.....voor het eerst even de kachel aan gehad...had het 's avonds zo koud, sokken aan...en een extra deken. Had dat meisje van Britz toch gelijk...op de vraag van ons waar de airco was in de camper ...zei ze een beetje lachend...." you don't need airco in New Zealand ....en op gedempte toon..." you need an extra blanket"...nou dat hebben we gemerkt...Gelukkig is het overdag wel gewoon lekker warm.

28/11 Van Mapua naar Takaka. De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen. We vertrokken pas na tienen na douchen, ontbijt en nog even naar het strand gelopen...gisteren bij eb kon je nog een stukje op het strand lopen nu staat het water hoog.Onderweg hebben we weer genoten van het landschap. Links, rechts en voor geflankeerd door begroeide bergen...loofbomen en hier ook opvallend veel naaldbomen. In deze omgeving veel fruitteelt en wijngaarden. Ergens in de bergen even pauze voor een heerlijk cappuccino. We kregen een goede tip... you have to go to Takaka there you can catch your own salmon have it smoked and your dinner is ready....dat was een belevenis...we kregen een hengel, net en een box om de gevangen vis erin te doen...na wat mislukte pogingen lukte het zomaar om een zalm aan de haak te krijgen....we hebben de vis levend meegegeven, niet lang daarna zaten we smoked salmon te eten met heerlijke friet....was super...

Toen naar de camping...waar ik nu in de camper weer een stukje schrijf op mijn reislog. Mooie camping weer...om me heen groen begroeide bergen.