odishantadownunder.reismee.nl

Onderweg aan de westkust naar beneden ....Greymouth en Hokitika

4/12 Het is nu 11.23..zit in de camper stukje te schrijven op mijn reislog

14.27 staan met pech langs de weg voor Hokitika...road assistence komt er zo aan.....no worries folks....zitten nu op de camping Shining Star...Harry onze reddende engel werkt voor THL ...

5/12 Camping Hokitika....nieuwe band....alles weer ok...we gaan ons weg vervolgen

6/12 Mount Somer....naast ons nog 4 camper vans.....in de keuken leuk gesprek met Emira en Janus uit Letland....wonen in Denemarken.... ervaringen uitgewisseld...gaan morgen ook even een kijkje nemen op de locatie waar een scène van Lord of the rings is opgenomen.

7/12 We waren in Fairly... was koud en begon een beetje te regenen.....wat te doen?...in het informatiecentrum weinig leuke activiteiten te horen gekregen....dan maar even winkels bekijken.... misschien nog een leuk truitje kopen omdat het wat kouder wordt.... een man kwam de winkel binnen.. hoorde ons klagen over het weer....adviseerde ons toen richting lake Tekapo te rijden......achter de bergen is het droog en schijnt de zon....I garantie....really...Wij de auto gepakt ....rijden richting lake Tekapo....steeds dichterbij zien we de lucht opklaren en ....inderdaad achter de bergen schijnt de zon en is het zelfs warm....

Cool
We zijn nu in het het gebied met de vele meren. De één nog mooier dan de ander....azuur blauw, turquois water....zo mooi...de route voert langs het meer...zo ongelooflijk mooi...lake Tekapo en lake Pukaki.

8/12 Vandaag zijn we naar lake Tekapo gegaan, foto's gemaakt . ..veel toeristen...in kerkje boven een klas gevolgd bij hun generale repetitie voor de kerstfeestviering....kon het niet laten..klein kerkje, ik was de enige toeschouwer, geen toegang voor andere mensen tijdens de repetitie...ik herkende heel veel.... en echt meesters en juffen reageren allemaal hetzelfde...en ik zag een paar herkenbare figuren...de Bartjes en de Masons...

Bij Mt Cook....hoogste berg van Nieuw Zeeland...een wandeling gemaakt naar de glaciers....prachtig.