odishantadownunder.reismee.nl

Skydiving.........Glenorchy...

Zondag 11/12...Ik ga skydiving....Wooooh....spannend....Ik was vroeg wakker....

Folder: Discover your own natural High while jumping from a plane 15000 ft above New Zeeland 's most stunning Alpine scenery! Freefall at 200kph over Mt Aspiring and Fiordland National parks, part of the Te Wahipounamu World Hermitage Area - the place of greenstone. Welcome to Paradise.

Oke....het besef dat ik dit ga doen dringt steeds tot me door. Dubbel gevoel....beetje angst..maar ook spanning. Om 8.00 uur was ik ready to go...maar het was veel te vroeg...om 10.30 moest ik me melden...eerst maar even bellen of het doorgaat...skydiving is een weergevoelige activiteit...ik zie blauwe lucht en de zon breekt door...."ja hoor zei het meisje aan de andere kant van de lijn..alles gaat volgens planning door prima weer voor skydiven"....ik meld me aan, wat formulieren ingevuld....en daar gingen we 9 skydivers met een busje richting Glenorchy....3 kwartier later kwamen we aan..een Chinese jongen Kenneth...Paul een Duitse jongen, een jongen en 2 meisjes uit Engeland, 3 jongens uit Friesland en ik.... Kenneth,Paul en ik kregen een pak aangemeten.Wij waren de eerste 3 die gingen.....mijn instructeur Milan kwam naar me toe..." Odi we are diving together, remember when we Fall ......Like a banana ....head up, feet behind, Both hands hold the strings up....ff oefenen........duim omhoog, piece of cake...when I tap you ....spread your hands...flying Like a Bird... oké..daar zaten we dan 3 koppels achter elkaar in het vliegtuigje....op 12000 feet gingen eerst de jongens achter elkaar...wuaaw de schuifdeur open...koude lucht...geen tijd om na te denken... Milan en ik gingen naar 15000 feet...toen was ik aan de beurt...ik zat goed vastgesnoerd aan Milan...Hij schoof ons naar de rand...ik bengelde even met mijn voeten over de rand...geen tijd om na te denken...daar gingen we....voelt koud in mijn gezicht.....tap......handen in de lucht...jeetje .....2 duimen omhoog... smile.... foto....en daar vlogen we...zag de besneeuwde bergen...het turquoise water van het meer..in de verte Mount Aspiring... super gaaf.....vrije val duurde zo'n 65 seconden.....even later voelde ik dat Milan met een stevige beweging ergens aan trok en de parachute ging open.....ik schoot rechtop....o waaauu was alles wat ik uit kon brengen.....wat mooi.....ik genoot van het uitzicht...waaauw wat is dit mooi...ik geloof dat ik tijdens de val alleen maar heb geschreeuwd....zo bleven we nog minuten in de lucht.....totdat het tijd was om te landen......Milan stuurde ons richting het landingsveld...feet up...we glijden zachtjes tot stilstand.. geholpen door mensen op de grond......High five.....We did it Odi.......how do you feel?....GREAT......

Reacties

Reacties

Anne

Nu krijgen we toch wel weer eens foto's, Odi !?

Odi

Hoi Anne.....lastig foto's uploaden...heb foto's gemaakt met mijn fototoestel, mobiel en ipad....foto's met ipad gemaakt kan ik direct uploaden...anders heb ik een computer nodig...doe ik ergens in de bieb....en de foto's van skydiven staan op een stickie..ook een computer nodig, ....zo gauw dit mogelijk is zet ik ze erop...

Anne

Zoooo gaaf, zoooo stoer!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!