odishantadownunder.reismee.nl

Blenheim...jarig....Kaikoura....Whale watching

28/12 In Blenheim zitten we in een BenB...Tresco: huisje en alles wat je nodig hebt...best gezellig....Het zijn de laatste dagen van onze lange vakantie..we zijn een beetje verzadigd. .zoveel gezien en zoveel gedaan...veel indrukken in een korte periode...soms een beetje teveel...we doen dan ook wat rustig aan wat activiteiten betreft. We gaan de stad in...Shanta nog even naar de kapper...

Donderdag 29/12 Jippie ik ben jarig...'s morgens toegezongen door Shanta...Naar Picton, mooie route van Havelock naar Picton. 's Avonds mosselen gegeten in Blenheim.

Vrijdag 30/12 Van Blenheim via Murchison, Hanmar Springs, naar Kaikoura...5 uur om gereden vanwege de aardbeving waren sommige wegen nog niet berijdbaar...We kwamen laat aan ...bij de receptie van motel Alpine view vroegen ze wie de auto bestuurt.....ik, "oké in case of emurgentie, jump in the car go left...drive into the mountains and wait there untill we come "....oooh oké dacht ik...we just have to inform you....haha...dat was ff schrikken, ...maar verblijf in Kaikoura is oke...In de stad zagen we wel dat gebouwen worden gestut...breuken in de weg, die snel zijn gerepareerd...veel toeristen zijn weggebleven. ..overal "vacancy" bij motels en hotels

31/12 Laatste dag in 2016..whale watching. ...gevlogen met vliegtuigje...spermwhale gezien vanuit de lucht...spectaculair vooral toen hij met zijn staart omhoog kwam....'s avonds zijn we met fles champagne naar het strand gelopen...ons werd verteld dat Kiwies dat doen....daar zaten we dan in het donker...gezellig kletsen...verderop zaten ook nog mensen..in het restaurant werd afgeteld. .....ten nine eight. ....>> knal...happy new year on the beach with champagne. ...

1/1 We zitten weer in Christchurch. ...2/1 auto inleveren. ..vliegen naar Sydney...Dubai en A'dam. ...3/1 weer thuis

2/1 Het is nu 8.30 we gaan zo ontbijten dan nog even de stad in...later de auto inleveren en dan op naar the airport...de vakantie zit er op. Het was een geweldig mooi avontuur...volgend avontuur lonkt alweer.....

3/1 We zitten nu op het vliegveld van Dubai te wachten op onze vlucht naar A'dam. ..